Przepis - I rok
Zuzanna Kuglasz - krem z pomidorów (YouTube)
Sebastian Murza - przepis (YouTube)
Aleksandra Sowińska - szpinak (YouTube)
Adam Skrzypiec - serniczek buraczkowy (YouTube)
Pocztówka muzyczna - I rok
Wiktoria Merchel (YouTube)
Nhat Anh Nguyen (YouTube)
Aleksandra Sowińska (YouTube)
Adam Skrzypiec (YouTube)
Kompozycje z równym i różnym stopniem pisma - I rok
Adam Skrzypiec (YouTube)
Katarzyna Lenarczyk (YouTube)
Sebastian Murza (YouTube)
Natasza Pleśniak (YouTube)
Layouty - II rok
Alicja Sobiepańska (YouTube)
Barbara Synak (YouTube)
Jan Stanisławski (YouTube)
Karolina Wyka (YouTube)
Katarzyna Mliczek (YouTube)
Typografia w przestrzeni - II rok
Anhelina Siameika (YouTube)
Barbara Synak (YouTube)
Natalia Skipirzepa (YouTube)
Zuzanna Pieńkowska (YouTube)
Rozpoczynając od prostych zadań umożliwiających zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu typografii wprowadzamy studentów w bardziej skomplikowaną problematykę tej dziedziny.
Przez dwa lata wspólnie badamy aspekty formułowania komunikatu przy użyciu środków typograficznych. Szukamy, analizujemy, obserwujemy. Poznajemy możliwości wizualnej interpretacji tekstu poprzez zastosowanie zdefiniowanych środków wyrazu koncentrując się na kwestii świadomego stosowania koloru i formy typograficznej. Rozpatrujemy autonomiczność rozwiązań typograficznych jako jedynego środka wyrazu plastycznego niosącego w sobie komunikat emocjonalny i treściowy. Sprawdzamy konteksty i zestawienia. Za pomocą tekstu i obrazu budujemy narrację wizualną. Porządkujemy treści w systemy siatek i testujemy ich elastyczność. Analizujemy potencjał stosowania określonych środków typograficznych w kontekście użytego medium – płaskiego, przestrzennego, jednostronicowego, wielostronicowego, ruchomego i nieruchomego.
Celem pracowni jest wyposażenie studentów w szeroki wachlarz umiejętności warsztatowych oraz rozwinięcie sprawności świadomego posługiwania się środkami typograficznymi. Doświadczenie zdobyte w pracowni pozwala na samodzielną kreatywną pracę i autorskie podejście do zagadnień typograficznych.