I ROK
- Agnieszka Probola
- Agnieszka Probola
- Agnieszka Probola
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Kinga Zębalska
- Kinga Zębalska
- Zuzanna Kuglasz
- Natalia Lewandowska
- Natalia Lewandowska
- Wiktoria Merchel
- Wiktoria Merchel
- Sebastian Murza
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Zofia Szwejk
- Zuzanna Piwońska
- Natasza Pleśniak
- Natasza Pleśniak
- Agnieszka Probola
- Sebastian Murza
- Adam Skrzypiec
- Adam Skrzypiec
- Jan Śladowski
- Jan Śladowski
- Aleksandra Sowińska
- Aleksandra Sowińska
- Wiktoria Merchel
- Wiktoria Merchel
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
II ROK
- Barbara Synak
- Anhelina Siameika
- Anhelina Siameika
- Agata Popik
- Natalia Skipirzepa
- Zuzanna Pieńkowska
- Katarzyna Mliczek
- Barbara Zientek
- Jan Stanisławski
- Zuzanna Pieńkowska
- Katarzyna Mliczek
- Ania Lewandowska
- Zuzanna Pieńkowska
- Agata Popik
- Weronika Nowak
- Maria Rutyna
- Weronika Sobczyk
- Alicja Sobiepańska
- Ania Lewandowska
- Barbara Synak
- Weronika Sobczyk
- Agata Popik
- Alicja Sobiepańska
- Natalia Skipirzepa
- Natalia Suchta
- Katarzyna Mliczek
- Aleksandra Sowińska
- Ania Lewandowska
- Zuzanna Podpora
- Zuzanna Podpora
- Karolina Wyka
- Natalia Skipirzepa
- Zuzanna Podpora
- Karolina Wyka
- Karolina Wyka
- Anhelina Siameika
- Barbara Synak
- Katarzyna Mliczek
- Barbara Zientek
- Ania Lewandowska
- Maria Tołwińska
- Karolina Wyka
- Julia Brzózka
- Weronika Nowak
- Aleksandra Sowińska
- Agata Popik
- Agata Popik
- Alicja Sobiepańska
- Zuzanna Podpora
- Maria Rutyna
- Ania Lewandowska
- Karolina Porzycka
- Karolina Porzycka
- Aleksandra Sowińska
- Karolina Porzycka
- Natalia Suchta
- Karolina Porzycka
- Zuzanna Podpora
- Barbara Synak
Tak jak istnieje „kultura jazdy i zachowania na drodze”, czy ogólne zasady savoir-vivre, tak istnieje moim zdaniem coś co można nazwać „kulturą literniczą”. Choć piszemy i czytamy od 7 roku życia, obcujemy ze wszechobecną typografią, to większość z nas nie zauważa podstawowych różnic między literami, krojami pism, nie zna terminologii, historii, zasad, rządzących tym na pozór hermetycznym światem. Kurs Liternictwa dla I i II roku ma to zmienić. Rozpoczyna się on od praktycznej nauki kaligrafii na którym studenci zapoznają się z narzędziem płasko ściętym, potem praktycznie pokonują drogę od litery pisanej – narzędziowej, do litery kreślonej – konstruowanej (przy użyciu grafiki wektorowej). Ułatwia to zrozumienie zależności między śladem właściwie poprowadzonego narzędzia kaligraficznego, a konstrukcją i charakterem pisma typograficznego. Część kaligraficzna kursu opiera się na kapitalis quadracie, oraz na minuskule humanistycznej.
Litery, których formy kształtowały się przez tysiąclecia, w pierwszym rzędzie są graficznym nośnikiem myśli, narzędziem komunikacji. Lecz oprócz tej podstawowej funkcji, istnieje również uroda pisma, dzięki której litery mogą być nośnikiem emocji, nastroju, estetycznie zachwycać, budzić zniesmaczenie, odzwierciedlać ducha czasu w którym powstają. Uświadomienie studentom (przez szereg ćwiczeń) tej podwójnej natury pisma, umożliwi pełniejsze korzystanie z bogactwa form literniczych, pozwoli na wybieranie właściwych, lub tworzenie własnych.