I ROK
- Agnieszka Probola
- Agnieszka Probola
- Agnieszka Probola
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Kinga Zębalska
- Kinga Zębalska
- Zuzanna Kuglasz
- Natalia Lewandowska
- Natalia Lewandowska
- Wiktoria Merchel
- Wiktoria Merchel
- Sebastian Murza
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Zofia Szwejk
- Zuzanna Piwońska
- Natasza Pleśniak
- Natasza Pleśniak
- Agnieszka Probola
- Sebastian Murza
- Adam Skrzypiec
- Adam Skrzypiec
- Jan Śladowski
- Jan Śladowski
- Aleksandra Sowińska
- Aleksandra Sowińska
- Wiktoria Merchel
- Wiktoria Merchel
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
II ROK
- Karolina Wyka
- Weronika Nowak
- Ania Lewandowska
- Agata Popik
- Zuzanna Pieńkowska
- Zuzanna Pieńkowska
- Maria Rutyna
- Alicja Sobiepańska
- Ania Lewandowska
- Ania Lewandowska
- Alicja Sobiepańska
- Barbara Synak
- Barbara Synak
- Maria Tołwińska
- Weronika Sobczyk
- Karolina Porzycka
- Barbara Synak
- Karolina Porzycka
- Natalia Suchta
- Agata Popik
- Karolina Porzycka
- Zuzanna Podpora
- Maria Rutyna
- Aleksandra Sowińska
- Zuzanna Podpora
- Aleksandra Sowińska
- Zuzanna Podpora
- Weronika Nowak
- Agata Popik
- Katarzyna Mliczek
- Natalia Skipirzepa
- Ania Lewandowska
- Karolina Wyka
- Aleksandra Sowińska
- Zuzanna Podpora
- Julia Brzózka
- Karolina Wyka
- Zuzanna Pieńkowska
- Weronika Sobczyk
- Zuzanna Podpora
- Agata Popik
- Anhelina Siameika
- Karolina Wyka
- Anhelina Siameika
- Ania Lewandowska
- Natalia Skipirzepa
- Barbara Zientek
- Katarzyna Mliczek
- Anhelina Siameika
- Natalia Skipirzepa
- Karolina Porzycka
- Barbara Zientek
- Katarzyna Mliczek
- Barbara Synak
- Natalia Suchta
- Jan Stanisławski
- Alicja Sobiepańska
- Agata Popik
- Katarzyna Mliczek
Tak jak istnieje „kultura jazdy i zachowania na drodze”, czy ogólne zasady savoir-vivre, tak istnieje moim zdaniem coś co można nazwać „kulturą literniczą”. Choć piszemy i czytamy od 7 roku życia, obcujemy ze wszechobecną typografią, to większość z nas nie zauważa podstawowych różnic między literami, krojami pism, nie zna terminologii, historii, zasad, rządzących tym na pozór hermetycznym światem. Kurs Liternictwa dla I i II roku ma to zmienić. Rozpoczyna się on od praktycznej nauki kaligrafii na którym studenci zapoznają się z narzędziem płasko ściętym, potem praktycznie pokonują drogę od litery pisanej – narzędziowej, do litery kreślonej – konstruowanej (przy użyciu grafiki wektorowej). Ułatwia to zrozumienie zależności między śladem właściwie poprowadzonego narzędzia kaligraficznego, a konstrukcją i charakterem pisma typograficznego. Część kaligraficzna kursu opiera się na kapitalis quadracie, oraz na minuskule humanistycznej.
Litery, których formy kształtowały się przez tysiąclecia, w pierwszym rzędzie są graficznym nośnikiem myśli, narzędziem komunikacji. Lecz oprócz tej podstawowej funkcji, istnieje również uroda pisma, dzięki której litery mogą być nośnikiem emocji, nastroju, estetycznie zachwycać, budzić zniesmaczenie, odzwierciedlać ducha czasu w którym powstają. Uświadomienie studentom (przez szereg ćwiczeń) tej podwójnej natury pisma, umożliwi pełniejsze korzystanie z bogactwa form literniczych, pozwoli na wybieranie właściwych, lub tworzenie własnych.